صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۹۹

دادگاه رسیدگی به پرونده منافقین| خصیصه مشترک داعش و منافقین

درجلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، بعد دیگری از جنایت های داعش گونه این گروهک برملا شد.

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی پس از چهارمین تنفس دادگاه، امروز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه ۱۴۰۲ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین‌ ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

در این جلسه دادگاه همسر شهید حجت الاسلام و المسلمین آقامیری، پسر شهید غلامرضا ثمرقندی، دختر شهید غلامعلی حاجی هاشم، خواهران شهید سید رسول موسوی ابربکوه، دختر شهید محمد فرشی مقدم، همسر شهید محمد ابراهیمی، جانباز محمد مهدی چیذری، پسر شهید علی صیاد شیرازی، همسر شهید محمدعلی آقارجبی و برادر شهید احمد شفیعی حضور دارند.

 در ابتدای جلسه امروز حجت الاسلام دهقانی با قرائت آیه ۱۳۵ سوره مبارکه نساء ضمن تسلیت شهادت کودکان و زنان و مردم مسلمان که به طرز مظلومانه در اقدامی تروریستی در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیدند، گفت: همچنین شهادت سردار رضی موسوی که در اقدام تروریستی اشغال‌گر قدس به شهادت رسید را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امروز ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه جلسه اول رسیدگی به کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص مجاهدین خلق و ۱۰۴ متهم آن با حضور بنده به عنوان رییس دادگاه و مستشاران و خانواده شکات و وکلای شکات و متهمان و نماینده دادستان است و علنی بودن جلسه دادگاه را اعلام می‌کنم.

دهقان از نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد و به ادامه قرائت کیفرخواست بپردازد. نماینده دادستان با حضور در جایگاه قبل از قرائت کیفرخواست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به وجهه شباهت گروه‌های تروریستی مجاهدین و داعش گفت: هر دو از ترورهای کور برای گرفتن تلفات بیشتر استفاده می‌کنند.

وی افزود: این گروه‌های تروریستی برایشان مهم نیست که در جمعیتی که اقدامات تروریستی کور را انجام‌ می‌دهند،  زن باشد یا کودک و پیر و جوان باشد. هدف این گروه‌های تروریستی، گرفتن تلفات بیشتر است.

نماینده دادستان بیان کرد: به همین دلیل این گروهک، گروهک  تروریستی محسوب می‌شود زیرا شهروندان عادی و غیرنظامی را هدف قرار می دهد. وی گفت: استفاده از هر دو گروه از وسایل انفجاری با خصیصه‌های مشترک است. گروه تروریستی داعش از جلیقه انتحاری استفاده می‌کند و برای گرفتن تلفات بیشتر این جلیقه ها را پر از ساچمه یا میخ می‌کند تا بعد از انفجار تعداد زیادی از مردم را زمین گیر کند.

نماینده دادستان اظهار کرد: گروه تروریستی منافقین نیز در کنار سلاح مورد علاقه‌اش که بمب است که امریکا به آن اذعان کرده، علاوه بر شلیک مستقیم به مردم از وسایل دیگری مثل سه راهی وسیله انفجاری دست ساز  استفاده می‌کند.

وی در ادامه دادگاه، تصویری از نشریه مجاهد که نحوه ساخت وسیله انفجار سه راهی  را به نمایش گذاشت و توضیح داد که در هنگام انفجار بدنه سراحی آن تبدیل به ترکش می‌شود‌.

نماینده دادستان در این بخش از دادگاه، با انتشار تصویر وسیله دست‌ساز سه راهی درباره ویژگی این وسیله توضیح داد: در نشریه منافقین درباره چگونگی ساخت آن آموزش داده شده است که این وسیله در هنگام انفجار بدنه آن تبدیل به ترکش می‌شود و تلفات بیشتر می‌گیرد. در این لحظه از دادگاه دختر شهید حاج محمد مقدم آجیل فروشی که به دلیل نصب عکس حضرت امام خمینی ره تهدید به مرگ شد و به شهادت رسید و خانواده او هم حتی پس از شهادت وی بارها با نامه‌هایی که در منزل آنها انداخته میشد، تهدید به مرگ می‌شدند. این فرزند شهید با در دست داشتن نامه‌هایی با دست خط اعضای گروهک تروریستی منافقین که در حیاط منزل آنها انداخته شده بود ، از ترس‌های دوران کودکی خود گفت که در دوران کودکی همواره استرس داشته و حتی در راه مدرسه نیز همیشه با کوچکترین صدایی احساس ترس داشته است.

قاضی دادگاه به این فرزند شهید گفت که در زمان مقتضی به دادخواهی زمان مناسب برای بیان اظهارات و ارائه مستندات آنها دادگاه فرصت خواهد داد. در ادامه نماینده دادستان به قرائت ادامه کیفرخواست متهمان پرداخت.

معرفی نامزد منافقین در انتخابات مجلس

وی به معرفی سی و چهارمین متهم پرداخت و گفت: عذرا علوی طالقانی متهم ردیف ۳۴ در دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است، نامبرده در سال ۱۳۵۴ با گروهک منافقین آشنا شده و فعالیتش را شروع می‌کند.

وی در فروردین ماه ۱۳۶۰، به بدنه تشکیلات، منتقل و سپس از طرف منافقین، کاندیدای مجلس شورای اسلامی می‌شود.

نماینده دادستان گفت: عذرا علوی، از مسئولین رده بالای منافقین بوده که بعد از عملیات تروریستی- نظامیِ فروغ جاویدان، معاونت عملیات شاخه‌ی نظامی و مسئولیت عملیات در داخل کشور را عهده‌دار می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۷۲، بعد از اینکه فهیمه اروانی به عنوان مسئول اول گروهک انتخاب می‌شود، عذرا علوی طالقانی به عنوان جانشین رئیس شاخه‌ی نظامی منصوب می‌شود. هرچند که در مقطعی نیز مشارالیها، معاون آموزش تشکیلات بوده است.

وزیری بیان کرد: خاطر نشان کرد: مسئولیت‌های پیشین عذرا علوی، عمدتاً مرتبط با مسائل امنیتی گروهک بوده است. در حال حاضر این فرد فوت کرده است.

وی افزود: جمیله ابریشمچی متهم ردیف ۳۵ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده خواهرِ مهدی ابریشمچی بوده و به واسطهی فعالیت برادرش، قبل از انقلاب سمپات گروهک منافقین می‌شود. متعاقباً مشارالیها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همکاری خود با منافقین ادامه داده و در سال ۱۳۶۱ به همراه فرزندانش (مریم و علی اکبرزادگان) به منظور پیوستن به تشکیلات، از کشور متواری می‌گردد.

وی پس از استقرار در پاریس نیز ضمن عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، به همکاری با بخش خارجی این گروهک تروریستی می‌پردازد.

وزیری بیان کرد: در حال حاضر، در پاریس مستقر بوده و به کشور آلبانی نیز تردد دارد. دیگر اعضای خانواده متهم جمیله ابریشمچی در گروهک منافقین عضو بودند از جمله محمد اکبرزادگان (همسرِ متهم)، اکبرزادگان از اعضای منافقین بوده که در سال ۱۳۶۷، در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان شرکت داشته و کشته می‌شود.  نماینده دادستان گفت: علی اکبرزادگان (فرزند متهم): از اعضای نفاق مستقر در آلبانی بوده که در بخش اطلاعات و حفاظت از مسعود و مریم رجوی فعالیت دارد.

وی افزود: مریم اکبرزادگان (فرزند متهم): از اعضای نفاقِ مستقر در آلبانی بوده که سابقه عضویت در ستاد تبلیغات گروهک، شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان به عنوان معاون لشکر ۳۲ و مسئول مراکز ۶ و ۲۱ منافقین را داشته و مدتی نیز به عنوان مسئول پرسنلی مقر‌های منافقین بوده است.

هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بر عهده چه کسی بود؟

وی ادامه داد: متهم ردیف سی و ششم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمود قجر غضدانلو است، وی برادر مریم رجوی و همسر شهرزاد صدر حاج سید جوادی (مسئول دفتر مریم رجوی) است.

نماینده دادستان گفت: محمود قجر عضدانلو در سال ۱۳۵۲، به گروهک منافقین می‌پیوندد و با پیروزی انقلاب اسلامی، همکاری خود را با تشکیلات ادامه داده و نهایتاً در سال ۱۳۶۰، از کشور متواری می‌شود. او در عراق پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از جمله نقشه خوانی به صورت غیرقانونی به ایران می‌آید، در قالب پاکبان نزدیک خانه شهید صیاد شیرازی حاضر می شود.

وی خاطر نشان کرد: وی در حال حاضر از عناصر کادر مرکزی نفاق و عضو شورای تروریستی به اصطلاح ملی مقاومت است. محمود قجر عضدانلو در مشارکت و همکاری تنگاتنگ با مژگان پارسایی، یکی دیگر از عوامل اصلی و کلیدی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (به نام‌های کمال الدین حیدری چمنی با نام مستعار جلال موسوی و رضا نادری با نام مستعار عطاءاله) و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

در این بخش از دادگاه ، نماینده دادستان از قاضی خواست با تشکیل جلسات غیرعلنی اظهارات و شهادت اعضای جدا شده گروهک تروریستی منافقین درباره ترور شهید صیاد شیرازی را بشنود زیرا این افراد بیم آن دارند که مورد تهدید و هدف این گروهک تروریستی قرار گیرند. 

رئیس دادگاه نیز به منشی دادگاه دستور داد تا این درخواست‌ شفاهی نماینده دادستان را ثبت کند تا در زمان مقتضی جلسه‌ای با حضور این افراد و وکلای متهمان تشکیل شود.

نقش پشت پرده رژیم بعث در ترور شهید صیاد شیرازی

نماینده دادستان گفت: بعد از ترور شهید صیاد شیرازی و موضع‌گیری مقامات ایرانی به سرعت شورای تروریستی موسوم به مقاومت واکنش نشان داد و اعلام کرد که فرماندهی عملیات ترور شهید صیاد شیرازی برعهده مجاهدین خلق بوده است و حتی این شورا در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این اقدام ارتباطی به عراق نداشته است.

وی ادامه داد: سوال این است که این شورا که مدعی تشکل سیاسی است چرا باید این واکنش را نشان دهد چرا گروهک تروریستی منافقین این کار را نکرد؛ آنها زمانی واکنش نشان دادند که ایران پشت پرده حضور رژیم بعث را هویدا کرد؛ بنابراین آنها درصدد این برآمدند که اجیرکننده و صاحبخانه آنها آشکار نشود.

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به نقش رژیم بعث عراق در اجرای این ترور در قالب عملیات راهگشایی و داخله به اظهارات یکی از اعضای جداشده از گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و گفت: این فرد می‌گوید در آذر سال ۱۳۷۷ مسعود رجوی فیلمی را در سالگرد فروغ جاویدان پخش کرد و درباره شهید صیاد شیرازی گفت که باید او را به سزای عملش برسانیم و این خواست صاحبخانه یعنی صدام هم هست و جایزه آن را خواهیم گرفت و فرماندهی آن را به مژگان پارسایی سپرد.

نماینده دادستان به ادامه اظهارات این عضو جداشده گروهک منافقین اشاره کرد و افزود: حتی بعد از آن هم مسعود رجوی پیگیر اجرای این عملیات بود که مژگان پارسایی اعلام کرد که تیم ترور در حال کسب آمادگی هستند و بعد از ترور هم جشنی در اردوگاه اشرف برگزار شد و مژگان پارسایی با قرائت پیام کوتاه مسعود رجوی گفت که به تیم ترور هدیه را بدهند.

نماینده دادستان اظهار داشت: در خلال دادگاه اسناد متعددی از اقدامات شورای تروریستی موسوم به مقاومت ارائه خواهد شد و باید درباره این شورا گفت آنها مدعی اقدامات سیاسی بودند در حالی که در همه موضع‌گیری‌های خود به مشی مسلحانه و اقدامات خشونت‌آمیز اعتقاد و مبادرت داشتند.

در این لحظه از دادگاه با دستور قاضی دهقانی، مستندات تصویری از مشی مسلحانه شورای تروریستی موسوم به مقاومت نشان داده شد.

وی ادامه داد: شورای تروریستی موسوم به مقاومت مدعی مستقل بودن هستند در حالی که اعضای این شورا اغلب از اعضای گروهک تروریستی منافقین در شاخه نظامی هستند و ادعای استقلال طنز تاریخی است زیرا تصمیمات آنها توسط مسعود رجوی گرفته میشد و همه اعضای این شورا جیره‌گیر گروهک منافقین هستند همچنین تامین مالی این شورا هم توسط گروهک تروریستی منافقین انجام می‌شده است و حتی آمریکا هم این شورا را زیر شاخه گروهک تروریستی منافقین و جبهه رزمی اعلام می‌کند.

نماینده دادستان اضافه کرد: در سند پلیس فدرال آمریکا (FBI) در سال ۲۰۰۴ میلادی اعلام شده است که این گروهک با هر نام و عنوان پوششی از جمله مجاهدین خلق، جمعیت مجاهدین خلق ایران، شورای ملی مقاومت، ارتش ملی آزادی‌بخش و هر عنوان دیگر به هر روی تروریستی است زیرا زیرشاخه گروهک تروریستی منافقین محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این سند اعلام شده است که حدود ۸۵ درصد از اعضای شورای موسوم به ملی مقاومت از اعضای گروهک تروریستی منافقین و پنج تا ۱۵ درصد باقیمانده هم اعضای مشتاق به اقدامات گروهک‌ منافقین است و اشاره این گزارش به تامین مالی شورای موسوم به مقاومت از طریق گروهک تروریستی منافقین است همچنین براساس این گزارش، اعضای گروهک تروریستی منافقین هم برای ارتباط با اعضای کنگره برای حمایت از شورای موسوم به ملی مقاومت درصدد لابی‌گری بودند.

متهم ردیف ۳۷؛ مسئول تشکیلات منافقین در هلند 

نماینده دادستان در ادامه به قرائت اتهامات متهم ردیف ۳۷ پرونده پرداخت و درباره بدری پورطباخ گفت: وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحت تأثیر افکار برادرش، جذب تشکیلات شد و در اواخر سال ۱۳۵۸، همکاری با منافقین را در شهرستان اصفهان شروع کرد که در سال ۱۳۶۱، بعد از ازدواج تشکیلاتی با یکی از اعضای گروهک به نام مهدی قربان‌پور مقدم، به همراه او از کشور متواری و در کردستان عراق مستقر شد.

وی ادامه داد: متهم ردیف سی و هفتم یکی از اعضای مرکزی تشکیلات منافقین و عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت بود که بیشتر اوقات خود را در اروپا و آمریکا گذراند و مدت زیادی نیز مسئول مقر گروهک در هلند بود و از سال ۱۳۷۸ نیز در ستاد داخله‌ منافقین، مشغول به فعالیت بوده است.

نماینده دادستان در ادامه به اهم فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف سی و هفتم در تشکیلات منافقین اشاره کرد و توضیح داد: عضویت در بخش محلات در سال ۱۳۵۸، عضویت در بخش پذیرش کردستان عراق در سال ۱۳۶۲، عضویت در هیات اجرایی در سال ۱۳۶۵ در عراق، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ ، مسئولیت تشکیلات منافقین در آلمان و سپس در آمریکا در سال ۱۳۶۸، عضویت در هیأت اجرایی و مسئول به اصطلاح سیاسی گروهک در اروپا بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱، مسئولیت مقر باقرزاده و عضو شورای رهبری در سال ۱۳۷۲، مسئولیت تشکیلات منافقین در هلند بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸، معاونن ستاد داخله و از نفرات توجیه‌کننده‌ی تیم‌های تروریستی اعزامی به داخل کشور در سال ۱۳۷۸، عضویت در ستاد مالی (تامین مالی تروریسم) گروهک در سال ۱۳۸۴و مسئول راه‌اندازی شبکه‌ی زنان در حوزه‌ اروپا و تأمین مالی مراسم‌ها در فرانسه بوده است.

وی ادامه داد: اکنون نامبرده در بخش به اصطلاح سیاسی ستاد فعال و مسئول نشست‌های ایدئولوژیک نیروهای جدیدالورود به آلبانی است.

شبکه مالی منافقین چگونه کار می‌کند؟

وی به تشریح پشت پرده شبکه حامی در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک منافقین پرداخت و گفت: در اسناد اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۴ آمده است که شورای تروریستی ملی مقاومت؛ ارتش مقاومت و شبکه حامی را به‌عنوان شبکه پوششی منافقین فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این گزارش آمده است که شبکه حامی یک شبکه پیچیده و در هم تنیده در کشورهای مختلف است که علاوه بر مسئولیت برگزاری تظاهرات در برخی کشورها مسئولیت تامین مالی منافقین را هم بر عهده دارد.

نماینده دادستان بیان کرد: منافقین در شبکه حامی با سرقت از بانک‌ها؛ تأسیس شرکت‌های مالی پر بازده توسط هواداران و نیز قاچاق کالا در حاشیه خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه کلاه‌برداری از شهروندان اروپایی و آمریکایی و حتی تکدی‌گری یکی‌دیگر از روش های جذب مالی این گروهک است، خاطرنشان کرد: شایع‌ترین شیوه تامین مالی منافقین تاسیس انجمن‌های خیریه به ویژه خیریه‌های مربوط به کودکان است.

وزیری گفت: پول‌های جمع‌آوری شده توسط منافقین در یک عملیات پول‌شویی در کشورهایی چون آلمان، بلژیک، سوئد، اردن، امارات، ترکیه و... به دست منافقین می‌رسد.

وی ادامه داد: پول‌های جمع‌آوری شده توسط منافقین صرف خرید اسلحه، دوربین دید در شب و جی‌پی‌اس می‌شود. همچنین هزینه دعوت از افرادی چون پمپئو و جان بولتون نیز این‌گونه جمع‌آوری می‌شود.

نماینده دادستان بیان کرد: در بحث تبلیغات و نیز جمع‌آوری اتوبوسی برخی پناهندگان خارجی در تجمعات تروریستی این گروهک نیز از همین منابع مالی استفاده می‌شود.

انجمن خیریه منافقین خمپاره‌زنی می‌کند!

وی اظهار کرد: تحقیقات مشترک میان پلیس لس‌آنجلس و پاریس نشان می‌دهد که دوربین‌های دید در شب فراوانی از سوی گروهک در این شهرها صورت گرفته است. این پول‌ها توسط انجمن خیریه کودکان جمع‌آوری شده است.

وزیری افزود: در بخش دیگری از این گزارش به اقدامات جعلی این گروهک پرده برداشته شده و آمده است که مجاهدین اعضا و هواداران خود را پزشک معرفی کرده و به اسم کودکان گرسنه مالی پول جمع‌آوری کرده و به ترکیه منتقل شود. این پول‌ها از ترکیه به عراق رفته و صرف عملیات‌های تروریستی چون خمپاره‌زنی در ایران می‌شود!

متهم ردیف ۳۸؛ مسئول به اصطلاح توپخانه‌ شاخه‌ نظامی تشکیلات منافقین 

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات محمد جواد قدیری مدرسی متهم ردیف سی و هشتم پرونده پرداخت و افزود: وی همسر زهره عطریانفر و یک عنصر نفوذی در کمیته‌ی انقلاب اسلامی بوده است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با منافقین آشنا و جذب گروهک شده بود و در سال ۱۳۶۰ در واحد اطلاعات منافقین فعالیت داشته و پس از آن، در خرداد همان سال، به بخش تدارکات حفاظت، منتقل شده بود.

وی به اهم فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۳۸ اظهار داشت: معاونت شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین، مسئول به اصطلاح توپخانه‌ شاخه‌ نظامی تشکیلات، هادی تیم‌های عملیاتی و تروریستی منافقین در کشور و مسئول شاخه‌ نظامی و صنایع مقر اشرف در سال ۱۳۸۴ بوده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: اکنون محمد جواد قدیری مدرسی متهم ردیف سی و هشتم پرونده در آلبانی و در بخش‌های به اصطلاح آموزشی، سیاسی و عربی فعالیت دارد و نامبرده دارای اعلان قرمز و تحت تعقیب اینترپل قرار دارد.

افشای سند دیگری از جنایات منافقین

وی با اشاره به افشای سند دیگری از جنایات منافقین یادآور شد: رژیم بعث عراق در زمان جنگ تحمیلی از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی استفاده کرده بود که منجر به شهادت مردان غیور مناطق غربی کشور شد و هیچ گاه هم در خصوص این جنایات پاسخگو نبوده است.

نماینده دادستان افزود: این سلاح‌های ممنوعه و تسلیحات و جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژیکی عراق برای مخفی ماندن از دید مجامع بین‌المللی در مقر منافقین نگهداری می‌شد و در واقع گروهک تروریستی منافقین نگهبان و حافظ سلاح‌های کشتار جمعی عراق را برعهده داشتند.

متهم ردیف ۳۹؛ مسئول زندان‌های نفاق در مقر اشرف

در ادامه نماینده دادستان به قرائت اتهامات فرهاد الفت متهم ردیف ۳۹ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین پرداخت و افزود: این متهم با نام مستعار منوچهر از مسئولان رده بالا و کادر‌های قدیمی منافقین است که در سال ۱۳۶۸، معاون مسئول شاخ نظامی در محور یک بود و بعد از آن، مسئول محور و سپس رییس ستاد محور شد. 

وی ادامه داد: الفت بین سال‌های ۱۳۷۳-۱۳۷۴، وارد ستاد مرکزی شد و بعد به ستاد پرسنلی و مدتی نیز به سیستم به اصطلاح حقوقی نفاق، منتقل شد و در سال‌های ۱۳۷۷ به بعد، مسئول کل زندان‌های نفاق در مقر اشرف و مربی آموزش‌های تشکیلاتی و ایدئولوژی گروهک شد و اکنون در آلبانی و در قسمت عربیِ بخش به اصطلاح سیاسی تشکیلات، فعالیت می‌کند.

نماینده دادستان یادآور شد: در جریان پرونده ترور و خمپاره‌اندازی منافقین در صفاشهر استان فارس که رأی آن در سال ۱۳۸۹ صادر شده، نام فرهاد الفت نیز در ردیف محکومان قرار دارد.

وی اضافه کرد: برخی از اعضای خانواده وی نیز دارای سابقه عضویت در گروهک تروریستی منافقین هستند؛ به عنوان مثال فرزاد الفت پزشک و از افراد قابل اعتماد مسعود رجوی بوده است.

متهم ردیف۴۰؛ تنها منافقی که بعد از عملیات تروریستی فروغ جاویدان خود را به تهران رساند

نماینده دادستان درباره متهم ردیف ۴۰ رویا احمدی موسوی گفت: این متهم پس از چند مرحله شرکت در کنکور، در سال ۱۳۶۴، به بهانه‌ تحصیل قانونی از کشور خارج شده و به آلمان رفت و در آنجا با یکی از منافقین به نام موسی فیض مرزوقی (با نام مستعار جلال) ازدواج تشکیلاتی کرد و در سال ۱۳۶۷ در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و پس از شکست مفتحضانه نیرو‌های نفاق، متواری شد و خود را به کرمانشاه رساند.

وی ادامه داد: او خود را مخفیانه به تهران رساند و ۲۰ روز در منزل یکی از بستگان خود مخفی شد و در نهایت به صورت غیرقانونی از کشور متواری و دوباره به تشکیلات پیوست. 

نماینده دادستان گفت: وقتی خبر این اقدام او در میان اعضای گروهک پیچد مسعود رجوی گفت که او تنها کسی بود که توانست پس از عملیات فروغ جاویدان به تهران برود و بازگردد و این مسئله، سبب شهرت وی در میان اعضای گروهک شد.

 وی ادامه داد: رویا احمدی در دوره‌های مختلف، مسئولیت‌هایی در مقر اشرف و کلن آلمان، داشت همچنین همسر نامبرده به نام موسی فیض مرزوقی فرزند جعفر نیز بعد از خروج از کشور، به عراق اعزام و در شاخه‌ی نظامی نفاق به عنوان افسر عملیاتی، در مقر اشرف سازماندهی و سپس مسئول مرکز شد.

نماینده دادستان خاطر نشان کرد: متهم ردیف ۴۰ تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

 متهم ردیف ۴۱؛ منافقی که دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران را پوشش منافقین کرد

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات بهزاد نظیری متهم ردیف ۴۱ در پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و افزود: وی که در سال ۱۳۶۰ به استخدام وزارت ارشاد در آمده بود، برای گمراهی نیرو‌های انقلاب، در پوشش مترجم برای دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران، در عمل به فعالیت و همکاری با گروهک تروریستی منافقین پرداخت.

وی ادامه داد: به سرعت ماهیت فعالیت‌های اصلی وی افشا و در سال ۱۳۶۱ دستگیر و به هشت سال حبس، محکوم شد اما در سال ۱۳۶۴، در مدت مرخصی از زندان، غیرقانونی از کشور خارج شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: این متهم مسئول مرکز ۱۳ شاخه نظامی منافقین در عراق بود و در طراحی عملیات‌های خمپاره‌زنی به نام راه‌گشایی، شرکت فعال داشت همچنین وی سابقه‌ عضویت در کمیسیون به اصطلاح روابط خارجی را نیز برعهده داشت.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات این کمیسیون، سازماندهی تظاهرات ساختگی در کشور‌های غربی، حمله به سفارتخانه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران و جذب نیرو است. 

نماینده دادستان اظهار داشت: متهم ردیف چهل و یکمین از افراد فعال در عملیات تروریستی فروغ جاویدان نیز بوده و اکنون نیز عضو کمیسیون خارجی شورای تروریستی موسوم ملی مقاومت است همچنین در عملیات‌های تروریستی به اصطلاح راهگشایی که منجر به شهید و مصدوم شدن جمع زیادی از مردم و همچنین وارد آمدن خسارات مالی فراوان به اموال خصوصی و عمومی شده، نیز نقش طراح و هادی تیم تروریستی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: متهم ردیف چهل و یکم تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

در این لحظه قاضی دهقانی با اعلام ختم این جلسه اظهار داشت که جلسه بعدی دادگاه سه‌شنبه هفته آینده ۲۶ دی برگزار خواهد شد و برای تسریع در قرائت کیفرخواست احتمالا در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات